Contract voor werkgevers

Hoef ik zelf geen Dimona-aangifte meer te doen?
add

Wanneer een bijverdiener jouw contractvoorstel heeft geaccepteerd, dien je als werkgever niets meer in orde te brengen. Wij zorgen voor de Dimona-aangifte, de opmaak van het contract, de verzekering, de uitbetaling etc.

Kan ik een contract annuleren?
add

Je kan een contract annuleren via 'Planning' in de app. Klik op de naam van de bijverdiener, klik op 'Edit' en annuleer het contract. Daarbij dien je als werkgever een reden op te geven. Wanneer de bijverdiener met die reden akkoord gaat, wordt jullie contract geannuleerd.

Hoe wordt de duur van de shift doorgegeven?
add

Na de shift kan je de gepresteerde uren van je bijverdiener bevestigen. Dat doe je via de to-doknop op het homescherm van je app of via 'Planning' waar je op de knop 'Geef feedback' kan klikken.  

Hoe sneller je de uren bevestigt, hoe sneller de bijverdiener uitbetaald zal worden. Geef jij voor 13u op de werkdag na de shift de uren door, dan wordt je bijverdiener die dag nog uitbetaald. Wacht je langer, dan zal je bijverdiener het loon ontvangen op donderdag van de week na de shift.

Kan ik de uren op een contract wijzigen?
add

Je kan de uren van een contract wijzigen in de app via het tabblad 'Planning'. Eenmaal je de uren hebt gewijzigd, krijgt de bijverdiener een nieuw contractvoorstel in de app waar die akkoord mee kan gaan. Wil je de datum van het contract aanpassen? Dan kan je het contract op de verkeerde datum annuleren en een nieuw contract op een andere dag opmaken.

Hoe weet ik of er effectief iemand komt werken?
add

Nadat je iemand een contractvoorstel hebt gestuurd, krijgt de bijverdiener de kans om het te accepteren. Je krijgt een melding wanneer de bijverdiener het contractvoorstel accepteert: jouw vacature is ingevuld! Het contract is dan meteen in orde. In de planning kan je ondertussen zien welke bijverdieners ingepland staan.