27 oktober 2020

Bakkerij Van Hecke schakelt studenten in via NOWJOBS

Verschillende soorten boterkoeken van Bakkerij Van Hecke in rieten manden

Bakkerij Van Hecke heeft 18 eigen vestigingen in en rond Gent. Om overal de beste service te garanderen, rekenen ze vaak op extra personeel. Ze zetten flexibel studenten in en beperken de administratie, dankzij de samenwerking met NOWJOBS, een digitaal platform dat bijverdieners matcht met bedrijven. Managing Director Jeroen Van Hecke vertelde ons hoe NOWJOBS ervoor zorgt dat elke bakkerij zijn eigen poule vlot inschakelt.

Van manuele contracten naar digitaal, zorgeloos en zonder admin

Twee jaar geleden was Jeroen op zoek naar een overzichtelijk en eenvoudig systeem om flexibel extra mensen in te zetten. Papieren contracten werden namelijk nog per kwartaal opgemaakt. En snel iemand extra inschakelen zorgde voor heel wat bijkomende administratie. Toen Jeroen NOWJOBS leerde kennen via een leverancier, vond hij de perfecte oplossing.

De statische manier van studenten inschakelen en hun poule beheren, veranderde compleet met NOWJOBS. De vaste poules van de verschillende vestigingen werden overzichtelijk ingeschreven op de payroll. Contracten, Dimona, verzekering en betaling liggen sindsdien bij de hr-experts van NOWJOBS. Het gevolg? Een hoop minder papierwerk en de garantie dat alles volledig juridisch in orde is tijdens een shift.

Snel schakelen op elk uur en elke dag

Door het aparte werkschema van een bakkerij, was snel schakelen belangrijk voor Jeroen. Via het digitale platform van NOWJOBS trommelen ze extra personeel meteen op. Een vaste werknemer die om 5u ‘s ochtends ziek is? Of een druk weekend voor de boeg? Jeroens collega’s contacteren rechtstreeks de beschikbare bijverdieners en sturen in één klik het digitale contract door. En wijzigt er ‘s avonds laat iets in de planning? Dan opent de hr-verantwoordelijke thuis vanuit de zetel de mobiele app om een student à la minute in te zetten.

Digitaal prestaties bevestigen en poulebeheer

Met 80 studenten die maandelijks aan de slag gaan bij Bakkerij Van Hecke, is een centrale plek voor contracten en shifts een must. Via desktop gebruiken Jeroen en zijn team de NOWplanningstool. Daar zien ze welke shifts al ingevuld zijn, wie beschikbaar is en hoeveel de totale kost is van hun studenten. Gedaan met maandelijks prestaties doorgeven. Dat gebeurt nu meteen digitaal na de shift. De studenten zijn blij met de snelle betaling, het hr-team besteed minder tijd aan admin en manager Jeroen is gerust dat er geen onaangename verrassingen zijn op vlak van personeelsbezetting.

 

Ben jij net zoals bakkerij Van Hecke op zoek naar studenten? Registreer je dan hier!

Registreer nu

Of heb je nog vragen? Bekijk dan zeker onze FAQ-pagina. Is je vraag nog niet beantwoord? Contacteer ons dan zeker!

Contacteer ons

account_circle

Marketing - 27 oktober 2020